zondag 21 februari 2016

Experiment gele transferverf

Voor het huiswerk van Marjon van "Op weg naar art" moet ik een eenvoudige compositie maken. Daarvoor heb ik wat proefjes gedaan met verschilldende merken transferverf, te weten: Zitron van Deka verkrijgbaar bij Stof tot Verven, Juicy Lemon van Mijn Eigen en Golden Yellow van Zijdelings. In het flesje lijken de kleuren juicy lemon en golden yellow het meest op elkaar; na het afdrukken blijken zitron en juicy lemon niet veel te verschillen. Ik heb de kleuren op zowel lutrador 30 als op witte satijn gebruikt. Ik ben namelijk nog nooit een mooie gele satijn in de winkel of op de markt tegengekomen.





Juicy lemon van Mijn Eigen is misschien iets warmer van kleur. Golden yellow van Zijdelings heeft duidelijk een rode zweem op zowel de lutrador als op het satijn. Zitron van Deka is iets harder van kleur.
In gebruik vind ik het flesje Golden yellow het prettigst. Het heeft net als juicy lemon van Mijn Eigen een dop die je open moet klikken. Omdat je gemakkelijk in het flesje van golden yellow van Zijdelings kunt knijpen, loopt de verf er gemakkelijk uit. De potjes van Deka vind ik wat dat betreft onprettig omdat ze altijd achteruit schenken.

5 opmerkingen:

  1. Wat een mooie gele kleuren, wel heel verschillend inderdaad. Ik ben toevallig ook bezig met kleur. Heb de kleurencirkel weer eens onder de loep genomen.
    Ik heb trouwens helemaal geen transferverf. Ik werk eigenlijk altijd met procion.
    En verder met mijn kleurpotloden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie kleuren en leuk om uit te proberen! Ik gebruik de poeder transferverf van Zijdelings, 14 kleuren . Bevalt uitstekend! Er zit ook golden yellow en lemon bij ,ook eens uitproberen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hannie, als ik door mijn huidige voorraad heen ben, ga ik die zeker proberen. Dankjewel voor de tip!

      Verwijderen
  3. Mooie kleuren. Leuk om zo de verschillen te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke proeven en fijn dat je dit met ons wilt delen.

    BeantwoordenVerwijderen